Bayer Leverkusen wyznaczył byłego brazylijskiego piłkarza Paulo Sérgio na swojego ambasadora
Pomysł polega na wykorzystaniu i zwiększeniu popularności Leverkusen w Ameryce Południowej, zwłaszcza w Brazylii. Wizerunek zdobywcy Pucharu Świata z 1994 roku będzie wykorzystywany w wystąpieniach medialnych i działaniach marketingowych. Paulo Sergio będzie również pomagał w rozwijaniu klubowych projektów w Ameryce Południowej.
"Jestem dumny, że mogę reprezentować Bayer Leverkusen na poziomie międzynarodowym i na pełnym pasji południowoamerykańskim rynku piłkarskim. Klub ma fantastyczną dynamikę, nie tylko dzięki osiągnięciom w tym sezonie, ale także dzięki ciągłemu globalnemu rozwojowi jako jedna z wiodących marek Bundesligi".
"Ponieważ tak wiele brazylijskich i południowoamerykańskich talentów przeniosło się do Leverkusen w ostatnich dziesięcioleciach, entuzjazm i uznanie fanów oraz młodych zawodników dla klubu jest bardzo wysokie", komentuje Paulo Sérgio, który przybył do niemieckiej drużyny po grze dla Corinthians i Novorizontino.
W Niemczech grał również dla Bayernu Monachium, wygrywając Ligę Mistrzów w 2001 roku.
Brazylia w historii Leverkusen
Oprócz Paulo Sérgio, Leverkusen miało w swojej historii innych Brazylijczyków. Przykładami są pomocnik Emerson (1997-2000), pomocnik Zé Roberto (1998-2002) i obrońca Lúcio (2001-2004).
"Jest wielu ekscytujących graczy z Brazylii i Ameryki Południowej, którzy od dawna są częścią historii naszego klubu. Jestem bardzo szczęśliwy z możliwości posiadania Paulo Sérgio u naszego boku w tych strategicznych inicjatywach na kontynencie południowoamerykańskim" - mówi Fernando Carro, dyrektor generalny Bayeru 04, który pochwalił byłego zawodnika.
"Paulo Sérgio jest znanym byłym zawodnikiem. Jego doświadczenie, popularność i zaangażowanie czynią go doskonałym ambasadorem Bayeru Leverkusen".