Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyrektor SPL: "Saudyjskie wydatki nie są jednorazowe, to część długoterminowej strategii"

Reuters
Saudi Pro League startuje w piątek wieczorem
Saudi Pro League startuje w piątek wieczorem Reuters
Ogromne sumy zainwestowane w tym sezonie w celu przyciągnięcia do Arabii Saudyjskiej najlepszych graczy na świecie nie są jednorazowe, ale stanowią część długoterminowej strategii mającej na celu uczynienie Saudi Pro League jedną z najlepszych na świecie, powiedział jej dyrektor operacyjny.

Carlo Nohra powiedział agencji Reuters w wywiadzie, że władze "kraju oszalałego na punkcie piłki nożnej" są przekonane, że ich strategia polegająca na podpisywaniu kontraktów z największymi nazwiskami w grze sprawi, że kibice będą tłumnie przybywać na stadiony w nowej kampanii, która rozpocznie się w piątek.

Saudyjskie kluby wydały ponad 400 milionów euro (439 milionów dolarów) w kończącym się sezonie, aby podpisać kontrakty z zawodnikami z elitarnych europejskich drużyn, w tym ze zdobywcą Złotej Piłki, Karimem Benzemą z Realu Madryt, kapitanem Liverpoolu, Jordanem Hendersonem i zdobywcą potrójnej korony, Riyadem Mahrezem z Manchesteru City.

Napływ ten rozpoczął się zaledwie kilka miesięcy po tym, jak w grudniu Al-Nassr podpisał kontrakt z Cristiano Ronaldo za pensję przekraczającą 200 milionów dolarów rocznie.

Ronaldo i Talisca rozgrzewają się przed Al-Nassr
Ronaldo i Talisca rozgrzewają się przed Al-NassrReuters

Piłkarska strona internetowa Transfermarkt plasuje Ligę Saudyjską na piątym miejscu pod względem największych wydatków w obecnym oknie transferowym, wyprzedzając hiszpańską LaLigę.

"To bardzo proste i wiążę to z naszą strategią" - powiedział Nohra agencji Reuters. "Jednym z pierwszych celów, jakie postawiono przed Saudi Pro League, było ulepszenie produktu".

"Musieliśmy poprawić jakość, a aby poprawić jakość, trzeba sprowadzić najlepszych. Wydatki zawsze były dla nas niezbędnym elementem, aby to osiągnąć".

"To, co widzicie, to po prostu Saudi Pro League robiąca to, co inne ligi musiały zrobić... Dołączyliśmy do tych szeregów i robimy wszystko, aby poprawić jakość na boisku".

"Nie tylko na jeden weekend"

Nohra dodał, że strategia ligi wymaga czasu, aby w pełni zaowocować i że wydatki będą kontynuowane.

"Słuchaj, to zdecydowanie podróż" - powiedział. "To nie jest tylko na jeden weekend. Postanowiliśmy osiągnąć ten cel, aby być jedną z 10 najlepszych lig na świecie".

"Mamy misję, a jest nią uwolnienie potencjału, który mamy, aby napędzać zmiany".

"Chcemy stać się jednym z uznanych liderów doskonałości w zarządzaniu, rozwoju klubów i pozyskiwaniu zawodników, a także w komercjalizacji".

Wiele mediów donosi, że Arabia Saudyjska przeznaczyła ponad 17 miliardów dolarów na wsparcie klubów w ramach krajowego planu reform gospodarczych i społecznych "Wizja 2030", ale Nohra powiedział, że każdy okres transferowy będzie rozpatrywany niezależnie.

"Wracam do odpowiedzi, której udzieliłem nieco wcześniej, że aby poprawić jakość na boisku, musimy wydawać pieniądze" - powiedział.

"Istnieje zobowiązanie do wydania pieniędzy, aby zapewnić tę jakość, ale nie zostało to określone ilościowo, a na pewno nie na tak długi okres do 2030 roku".

"Podchodzimy do tego po kolei. Ale tak, aby poprawić jakość, musimy za to zapłacić".

Ponieważ spekuluje się, że liga dokona większej liczby głośnych przejęć graczy przed zamknięciem okna transferowego 7 września, oczekiwania fanów są wysokie przed nową kampanią.

"Podekscytowanie jest zdecydowanie wyczuwalne" - powiedział Nohra. "W tym oszalałym na punkcie futbolu kraju, gdzie piłka nożna jest w DNA, właśnie mieliśmy nasz największy sezon pod względem frekwencji i zasięgu transmisji".

"Jesteśmy tak samo podekscytowani jak fani. Dla nas to naprawdę moment, w którym strategia ożywa i zaczynamy dostarczać Saudyjczykom wysokiej jakości rozrywkę, na jaką zasługują w sporcie, który naprawdę kochają".

"Pamiętajmy, że jest to kraj, w którym 80% populacji gra, ogląda lub uczęszcza na mecze, więc nie mamy złudzeń, że fani będą tłumnie oglądać nowe gwiazdy, które pojawią się na paradzie".

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen