Reklama
Reklama
Reklama
Więcej
Reklama
Reklama
Reklama

Dwa lata przed nadchodzącym zakazem, w Premier League coraz więcej sponsorów to bukmacherzy

Aston Villa będzie sponsorowana przez Betano w nowym sezonie
Aston Villa będzie sponsorowana przez Betano w nowym sezonieAston Villa FC
Liczba drużyn Premier League ze sponsorami z branży bukmacherskiej na froncie koszulek wzrosła w tym tygodniu do 11, pomimo ogłoszonego już zakazu, który ma wejść w życie w sezonie 2026/27.

Najnowszym zespołem, który umieścił na swoich barwach firmę bukmacherską, jest AFC Bournemouth, które we wtorek ogłosiło zawarcie dwuletniej umowy z bj88.

Podobnie jak Hiszpania, Włochy, Holandia i Belgia - kraje, które już zakazały tej praktyki - angielskie kluby zdecydowały w kwietniu 2023 r. o ograniczeniu obecności bukmacherów na koszulkach drużyn Premier League, ale dopiero od sierpnia 2026 r.

W ubiegłym sezonie 8 z 20 klubów Premier League miało takich sponsorów. Liczba ta wzrosła obecnie do 11 i może osiągnąć 12, jeśli Chelsea - jedyna drużyna, która jeszcze nie ogłosiła sponsora głównego na sezon 2024/25 - pójdzie tą samą drogą.

W ubiegłym roku fani Chelsea zdołali zablokować umowę londyńskiego klubu z firmą prowadzącą kasyno online.

Aston Villa, Bournemouth, Brentford, Crystal Palace, Everton, Fulham, Leicester, Nottingham Forest, Southampton, West Ham i Wolverhampton będą eksponować markę hazardową na froncie swoich koszulek w sezonie rozpoczynającym się w przyszłym miesiącu.

Tylko jeden klub w angielskiej ekstraklasie - jeszcze przed degradacją - całkowicie zakazał reklam hazardu na swoim stadionie: Luton Town.

Klub ten, będący częścią stowarzyszenia zwalczającego zakłady bukmacherskie, stracił miliony funtów, odmawiając zawarcia umów z firmami z tego sektora i w zeszłym sezonie spadł do Championship.

Luton Town nie zdołało utrzymać się w Premier League
Luton Town nie zdołało utrzymać się w Premier LeagueProfimedia

Nowy kodeks postępowania

W środę Premier League przyjęła "kodeks postępowania" dotyczący sponsoringu bukmacherskiego w angielskiej piłce nożnej.

Według ligi "sponsoring hazardu musi być promowany i oferowany w sposób społecznie odpowiedzialny", z "przekazami edukacyjnymi" zawartymi we "wszystkich działaniach marketingowych".

Premier League twierdzi również, że będzie teraz wymagać, aby "przychody komercyjne uzyskane ze sponsoringu hazardu były reinwestowane w infrastrukturę i programy, które służą fanom i społecznościom".

Kolejny punkt nowego kodeksu jest nieco oczywisty, ale wyjaśnia, że sponsoring "nie może zagrażać integralności rozgrywek".

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen