Premier League: koniec ze sponsorami związanymi z grami hazardowymi na koszulkach
Logo firmy bukmacherskiej na przodzie koszulki ma obecnie osiem z 20 klubów Premier League, w tym Newcastle United, West Ham United i Everton.
Oczekuje się, że rząd Wielkiej Brytanii opublikuje białą księgę - propozycję przyszłego ustawodawstwa - dotyczącą regulacji hazardu.
Według raportu The Times, ministrowie zasygnalizowali, że biała księga nie będzie zawierała ograniczeń dotyczących sponsorów na koszulkach, jeśli osiągnięto dobrowolne porozumienie. W raporcie dodano, że umieszczanie logo na rękawach nadal będzie dozwolone.
"Kluby Premier League wspólnie zgodziły się dziś wycofać sponsorów związanych z grami hazardowymi umieszczanych na przodzie koszulek meczowych klubów…" – poinformowali przedstawiciele ligi w oświadczeniu.
"Ogłoszenie następuje po szeroko zakrojonych konsultacjach z udziałem ligi, jej klubów oraz Departamentu Kultury, Mediów i Sportu w ramach trwającego przeglądu rządowego obecnych przepisów dotyczących hazardu".
"Aby pomóc klubom w odejściu od reklamowania gier hazardowych na przodzie koszulki, układ zbiorowy zacznie obowiązywać pod koniec sezonu 2025/26".
Premier League dodała, że współpracuje z przedstawicielami innych dyscyplin nad "opracowaniem nowego kodeksu odpowiedzialnego sponsoringu przez firmy hazardowe".