Reklama
Reklama
Reklama
Więcej
Reklama
Reklama
Reklama

Juventus prezentuje nowy strój domowy bez głównego sponsora

Nowy strój Juventusu
Nowy strój JuventusuJuventus FC
Juventus zaprezentował we wtorek swój nowy strój domowy, ale bez nazwy sponsora na słynnej biało-czarnej koszulce, ponieważ klub Serie A wciąż szuka nowego partnera po zakończeniu wieloletniej umowy z marką Jeep.

Negocjacje ze stronami potencjalnie zainteresowanymi umową trwają, a jedna z nich jest na bardziej zaawansowanym etapie, jak poinformowało źródło znające sprawę.

Jednak najbardziej utytułowany włoski klub stoi w obliczu ryzyka rozpoczęcia kampanii 2024/2025 w przyszłym miesiącu bez żadnego głównego sponsora na swoim komplecie meczowym.

Według źródła, każda nowa umowa będzie prawdopodobnie mniej lukratywna niż ta z Jeepem, która wygasła pod koniec ubiegłego sezonu i była warta około 45 milionów euro (49 milionów dolarów) rocznie.

Mistrzowie Włoch, Inter, podpisali w tym miesiącu czteroletnią umowę sponsorską z platformą treści sportowych prowadzoną przez firmę Betsson, wartą podobno 30 milionów euro rocznie.

Przeszkody stojące przed Juventusem w zabezpieczeniu nowej głównej umowy sponsorskiej są częściowo związane z trudnymi warunkami rynkowymi i mniejszym globalnym zasięgiem Serie A w porównaniu z innymi ligami europejskimi, według źródła.

Klub z Turynu był ostatnio w chaosie. Juventus powraca w tym roku do Ligi Mistrzów po zakazie udziału w europejskich rozgrywkach w sezonie 2023/24 z powodu problemów księgowych.

Drużynie odjęto 10 punktów w Serie A w sezonie 2022/2023 w sprawie związanej z działalnością handlową zawodników i wypłatami wynagrodzeń.

Notowany na giełdzie w Mediolanie Juventus, który od stulecia jest prowadzony przez rodzinę Agnellich, musiał w ciągu ostatnich pięciu lat pozyskać około 900 milionów euro od swoich akcjonariuszy w trzech oddzielnych operacjach wezwania do zapłaty, aby wzmocnić swój status finansowy.

Około dwie trzecie tych wezwań do zapłaty zostało pokryte przez Exor, inwestycyjne ramię rodziny Agnelli.

Marka Jeep, która sponsorowała Juventus od 2012 roku, jest częścią producenta samochodów Stellantis, w którym Exor Agnellich jest również największym inwestorem.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen