Sébastien Ogier wygrywa 57. edycję Rajdu Portugalii i bije rekord zwycięstw
Sébastien Ogier ukończył 22 odcinki z czasem 3:41.32,3 godziny, pozostawiając Estończyka Otta Tänaka (Hyundai i20) na drugim miejscu, 7,9 sekundy za nim, a Belga Thierry'ego Neuville'a (Hyundai i20) na trzecim, 1.01,9 minuty za nim.
Dzięki tym wynikom Neuville umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata z 110 punktami i 24-punktową przewagą nad Brytyjczykiem Elfynem Evansem (Toyota Yaris), który miał dziś problemy z silnikiem.
Historia zwycięzców Rajdu Portugalii
2024: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Toyota)
2023: Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, Finowie (Toyota)
2022: Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, Fin (Toyota)
2021: Elfyn Evans/Scott Marin, GB (Toyota)
2020: a)
2019: Ott Tanak/Martin Järveoja, Est (Toyota)
2018: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Bel (Hyundai)
2017: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Ford)
2016: Kris Meeke/Paul Nagle, GB/Irl (Citroen)
2015: Jari-Matti Latvala/Miika Anttila, Finowie (Volkswagen)
2014: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Volkswagen)
2013: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Volkswagen)
2012: Mads Ostberg/Jonas Andersson, Nor/Sue (Ford)
2011: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Citroen)
2010: Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Fra (Citroen)
2009: Sébastien Loeb/Daniel Elena, Fra/Mon (Citroen)
2008: Luca Rosseti/Matteo Chiarcossi, Ita (Peugeot)
2007: Sébastien Loeb/Daniel Elena, Fra/Mon (Citroen)
2006: Armindo Araújo/Miguel Ramalho, Por (Citroen)
2005: Daniel Carlsson/Mattias Andersson, Sue (Subaru)
2004: Armindo Araújo/Miguel Ramalho, Por (Citroen)
2003: Armindo Araújo/Miguel Ramalho, Por (Citroen)
2002: Dider Auriol/Thierry Barjou, Fra (Toyota)
2001: Tommy Makinen/Risto Mannisenmaki, Fin (Mitsubishi)
2000: Richard Burns/Robert Reid, Ing (Subaru)
1999: Colin McRae/Nicky Grist, Esc/Gal (Ford)
1998: Colin McRae/Nicky Grist, Esc/Gal (Subaru)
1997: Tommi Makinen/Seppo Harjanne, Fin (Mitsubishi)
1996: Rui Madeira/Nuno Rodrigues Silva, Por (Toyota)
1995: Carlos Sainz/Luis Moya, Esp (Subaru)
1994: Juha Kankkunen/Nicky Grist, Fin/Gal (Toyota)
1993: François Delecour/Daniel Grataloup, Fra (Ford)
1992: Juha Kankkunen/Juha Piironen, Fin (Lancia)
1991: Carlos Sainz/Luis Moya, Esp (Toyota)
1990: Massimo Biasion/Tiziano Severo, Ita (Lancia)
1989: Massimo Biasion/Tiziano Severo, Ita (Lancia)
1988: Massimo Biasion/C. Cassina, Ita (Lancia)
1987: Markku Alen/Ilka Kivimaki, Fin (Lancia)
1986: Joaquim Moutinho/Edgar Fortes, Por (Renault)
1985: Timo Salonen/Seppo Harjanne, Fin (Peugeot)
1984: Hannu Mikkola/Arne Hertz, Fin/Sue (Audi)
1983: Hannu Mikkola/Arne Hertz, Fin/Sue (Audi)
1982: Michele Mouton/Fabrizia Pons, Fra/Ita (Audi)
1981: Markku Alen/Ilka Kivimaki, Fin (Fiat)
1980: Walter Rohrl/Christian Geistdorfer, Ale (Fiat)
1979: Hannu Mikkola/Arne Hertz, Fin/Sue (Ford)
1978: Markku Alen/Ilka Kivimaki, Fin (Fiat)
1977: Markku Alen/Ilka Kivimaki, Fin (Fiat)
1976: Sandro Munari/Silvio Maiga, Ita (Lancia)
1975: Markku Alen/Ilka Kivimaki, Fin (Lancia)
1974: Rafaelle Pinto/Arnaldo Bernacchini, Ita (Fiat)
1973: Jean Luc Therier/Jacques Jaupert, Fra (Renault)
1972: Achim Warmbold/John Davenport, Ale/Ing (BMW)
1971: Jean-Pierre Nicolas/Jean Todt, Fra (Renault)
1970: Simo Lampinen/John Davenport, Sue/Ing (Lancia)
1969: Francisco Romãozinho/João Canas Mendes "Jocames", Por (Citroen)
1968: Tony Fall/Ron Crellin, Ing (Lancia)
1967: Carpinteiro Albino/Silva Ferreira, Por (Renault)
a) nie odbył się z powodu pandemii COVID-19.