Usain Bolt twarzą kampanii przeciwko handlowi ludźmi
Kampania jest wspierana przez największe firmy, takie jak Booking.com, Accor, IHG Hotels & Resorts, linie lotnicze British Airways, Cathay Pacific, Emirates, JetBlue, Ethiopian Airlines i Air New Zealand, a także "Le Collectif contre la traite", który reprezentuje 28 francuskich organizacji pozarządowych.
Plakaty zostaną rozwieszone w całej Francji, zwłaszcza w najbardziej ruchliwych miejscach Paryża i Seine-Saint-Denis (które będą gospodarzami wielu wydarzeń olimpijskich), na dworcach kolejowych, w strefach kibica i hotelach.
Plakaty mówią "uważaj na ruch i wykorzystywanie" i zachęcają ludzi do zeskanowania kodu QR w przypadku podejrzenia nadużycia, który prowadzi do strony internetowej It's A Penalty.
Znaki, które mogą oznaczać takie przestępstwa, obejmują konfiskatę dokumentów tożsamości lub inwigilację przez inną osobę.
30-sekundowy spot uświadamiający będzie również emitowany podczas igrzysk olimpijskich.
Większość osób dotkniętych handlem ludźmi to kobiety, ofiary wykorzystywania seksualnego lub pracy.
It's a Penalty przeprowadziło już 18 kampanii na całym świecie, w tym podczas Igrzysk w Tokio i kilku Super Bowls, finałów NFL.