Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Zaskakująca propozycja szefa teamu McLaren. Chce więcej wyścigów w kalendarzu

PAP
Zaskakująca propozycja szefa teamu McLaren. Chce więcej wyścigów
Zaskakująca propozycja szefa teamu McLaren. Chce więcej wyścigówFot. PAP/EPA/ANDRE COELHO
Dyrektor wykonawczy McLarena Zak Brown złożył zaskakującą propozycję. Przedstawił projekt, aby w cyklu Formuły 1 wyznaczyć aż 28 obiektów, które będą gospodarzami Grand Prix. W tym roku rywalizacja w F1 składa się z 24 wyścigów, rekordowej liczby w historii tego sportu.

Propozycja Browna zaskoczyła większość szefów ekip F1, którzy wielokrotnie deklarowali, że ich zdaniem 24 wyścigi w sezonie to maksimum, jakie można osiągnąć bez narażania zdrowia i kondycji psychicznej kierowców i personelu technicznego ekip.

Biorąc pod uwagę coraz większe zainteresowanie organizacją rund mistrzostw świata ze strony podmiotów, które obecnie nie są częścią harmonogramu, Brown zaproponował, aby ustalić 20 stałych lokalizacji i osiem rund rotacyjnych, które będą zmieniane. Przy czym, żeby jednak utrzymać kalendarz na obecnym poziomie 24 Grand Prix w sezonie.

"Może być 20 stałych wyścigów i osiem zmieniających się co dwa lata. To pozwoli nam rozwijać ten sport, na który jest coraz większy popyt" – powiedział Brown. "Jeżeli będziemy mogli być na 28 rynkach, to będzie fantastyczne. W ten sposób ustalimy maksymalny kalendarz na dwa lata, ale także damy gwarancję tym oczekującym, że nie będą za dwa lata pominięci" – dodał.

W ostatnich latach kalendarz F1 stale się wydłużał w związku z boomem popularności wyścigów. Włączono nowe lokalizacje – Arabię Saudyjską, Katar, Miami i Las Vegas. Zadbał o to dyrektor generalny F1 Stefano Domenicali, którego działania Brown popiera.

"Stefano wykonał bardzo dobrą robotę, modyfikując kalendarz. Wiemy, że zawsze jest to trudne, szczególnie gdy jesteśmy w sporze z innymi sportami, telewizją czy świętami" – przyznał szef McLarena.

Brown podkreślił, że koncepcja GP F1 musi ewoluować, stawać się bardziej widowiskowa i telewizyjna. Po to, aby rosnąca popularność dyscypliny mogła się także przełożyć na efekty finansowe, gdyż koszty utrzymania zespołów F1 są coraz wyższe. Teamy nie kryją, że środki finansowe, jakie otrzymują od FIA i amerykańskiej grupy kapitałowej Liberty Media, promotora F1, powinny być znacznie wyższe.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen