Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Verstappen z Red Bulla odnosi rekordowe, 16. zwycięstwo w sezonie F1 w Meksyku

Reuters
Czy ktoś może powstrzymać Maxa Verstappena?
Czy ktoś może powstrzymać Maxa Verstappena?Reuters
Trzykrotny mistrz świata Red Bulla, Max Verstappen, zapisał się w historii Formuły 1 jako pierwszy kierowca, który odniósł 16 zwycięstw w sezonie. To właśnie on triumfował w niedzielę podczas Grand Prix Meksyku.

Max Verstappen zrównał się po tym osiągnięciu z rekordem 51 zwycięstw w karierze francuskiego kierowcy Alaina Prosta, odnosząc swój piąty triumf w sześciu edycjach meksykańskiego wyścigu na torze Autodromo Hermanos Rodriguez. Tylko trzech kierowców wygrało więcej wyścigów.

"Przeżywamy niesamowity sezon. Dzisiaj musieliśmy wystartować z P3, ale myślę, że tempo samochodu było bardzo, bardzo dobre" - powiedział Verstappen, który w zeszłym roku ustanowił poprzedni rekord wynoszący 15 triumfów i zapewnił sobie już trzeci tytuł z rzędu. 

"Siedemnaście, 18? Nie wiem" - dodał zapytany o swój kolejny cel, gdy do końca sezonu pozostały trzy wyścigi. Red Bull wygrał wszystkie z 19 dotychczasowych wyścigów.

Lewis Hamilton z Mercedesa zajął drugie miejsce, z dodatkowym punktem za najszybsze okrążenie, a Charles Leclerc z Ferrari był trzeci w wyścigu, który został przerwany i wznowiony tuż przed półmetkiem, kiedy Kevin Magnussen z Haasa mocno się rozbił.

Znajdujący się pod presją meksykański kolega z teamu Verstappena, Sergio Perez, wycofał się z wyścigu po zderzeniu ze startującym z pole position Leclercem, gdy próbował wyprzedzić go na pierwszym zakręcie.

Wycofanie się z wyścigu sprawiło, że Perez stracił tylko 20 punktów do Hamiltona w walce o drugie miejsce, co jest teraz priorytetem dla Red Bulla, który jeszcze nigdy nie ukończył sezonu z pierwszym i drugim kierowcą na podium.

Carlos Sainz z Ferrari był czwarty, a Lando Norris z McLarena zajął oszałamiające piąte miejsce po starcie z 17. pozycji. George Russell był szósty dla Mercedesa, Australijczyk Daniel Ricciardo zdobył swoje pierwsze punkty dla AlphaTauri na siódmym miejscu, a jego rodak Oscar Piastri był ósmy dla McLarena. Alex Albon był dziewiąty dla Williamsa, a Esteban Ocon dziesiąty dla Alpine.

Wyścig został wstrzymany w celu naprawy barier po 34 z 71 okrążeń, gdy Haas Magnussena mocno się rozbił po podejrzeniu awarii prawego tylnego zawieszenia. Duńczyk wydostał się na zewnątrz i usiadł na ścianie, podczas gdy tylne hamulce rozbitego samochodu zapaliły się, a samochód bezpieczeństwa został uruchomiony przed wywieszeniem czerwonych flag.

Wyścig wznowiono ze startu stojącego, z Verstappenem prowadzącym z pole position i drugim Leclercem na twardych oponach, ale siedmiokrotny mistrz świata Hamilton był tuż za nim na średnich. Verstappen wykorzystał okres samochodu bezpieczeństwa jako okazję do drugiego pitstopu i świeżych opon twardych, podczas gdy Leclerc zjechał tuż przed wypadkiem Magnussena.

Niektórzy fani już wtedy kierowali się do wyjść, zdeprymowani wycofaniem się Pereza.

Wil jij jouw toestemming voor het tonen van reclames voor weddenschappen intrekken?
Ja, verander instellingen